zondag 29 augustus 2010

Over groen zijn, zeiknat worden, ikea en een driftbui.

Over groen zijn, zeiknat worden, ikea en een driftbui.

Vol goede moed ging ik gisteren op de fiets naar de bieb. Twee groene daden in 1 keer. Grote vent moest wel lachen, want hij had a. buienradar gezien en b. weet hij dat ik niet zo'n fietser ben. De bieb is toch een heel eind weg. Nu hebben we wel een bieb dichter bij huis, maar dat is zo'n kleintje waar ze niet alles hebben. Voor de nieuwste boeken moet je toch echt naar de centrale bieb.
Afijn, daar vertrok ik op mijn vrij nieuwe Gazelle Orange met 7 versnellingen. Het was heerlijk. De wind in mijn haren, geen CO2-uitstoot, jammer dat ik die van anderen dan wel inadem, gelijk wat aan mijn conditie gedaan en ik bespaar benzine en parkeergeld. Ik voelde me goed. Ik genoot van ons mooie Brabantse stadje.
Maar al snel viel er een druppeltje. de lucht werd donker en daar kwam de rest. ZEIKNAT kwam ik aan. Ik had nog wel een regencape meegenomen, dus mijn jas bleef droog, maar mijn broek helaas niet.
Bij de bieb een boek van Loes den Hollander uitgekozen, nog wat boeken met budgettips en een boek over "hoe schoon is jouw huis".
Daarna foto's opgehaald bij de HEMA, en toen weer naar huis. Ondertussen scheen het zonnetje. Ben trots op mezelf. Nu heb ik spierpijn van jewelste!!!

's Middags naar de IKEA. Ik wil al zo lang een nieuw servies. Die van ons is nog van grote man, erg jaren 80. Eerst moest kleine man nog een boterham eten na zijn slaapje. Hij werd sjacherijnig wakker en bleef daarin hangen.
Hij wilde wel/niet/wel/niet/wel/niet eten. Na lang gemopper was ik er klaar mee, hebben we hem zonder eten in de auto gezet en zijn richting IKEA gereden. Kleine man bleef mopperen, daarna huilen en tenslotte een driftbui. Hij wilde eten!!! Nu hebben we als regel ingevoerd dat we aan tafel eten en niet te pas en onpas rondlopen met eten en drinken. Vrij normaal lijkt me. Bij de IKEA kon hij aan tafel zitten en kreeg hij zijn boterham. Toch had ik het wel met hem te doen. Een driftbui is voor beiden niet leuk. Toegeven zou dan zo makkelijk zijn. Maar dan wordt het van kwaad tot erger. Gelukkig was dit de eerste keer en hopelijk ook de laatste.
Bij de IKEA geen servies gekocht. We houden gewoon het oude en hebben wel mooie onderzetters gekocht, zodat we de tafel mooi aan kunnen kleden als er eters komen.
Ik ben trots op mezelf. Dat consuminderen gaat me best lukken denk ik. Voor kleine man een maan-lamp gekocht, bekertjes en een bordje. Voor onszelf een wandplank voor in de slaapkamer. Ook de slaapkamermeubels zijn een beetje jaren 80. Wit MDF!!! Maar nieuwe kopen is zo'n grote kostenpost. Dat zit er nu echt niet in. Dan maar een wandplank van 8,95 voor boven het bed, waar we foto's en leuke snuisterijen op kunnen zetten. Ziet de slaapkamer er weer wat gezelliger uit.
Kleine man verwend met Zweedse ballen, ijs en appelmoes, en wijzelf ook. Intussen was kleine man gewoon weer gezellig.
Een vruchtbaar consuminderdagje.
Nu lekker aan de poets op zondagochtend. kan ik lekker doorwerken terwijl de mannen zichzelf vermaken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten