dinsdag 26 oktober 2010

Mijn weekbudget

Mijn weekbudget

Ik ben al een tijdje bezig om te kijken hoeveel we nu eigenlijk uitgeven aan onze boodschappen. Ik haal meestal mijn boodschappen bij de Albert Heijn. Daarbij let ik natuurlijk op aanbiedingen, koop regelmatig vlees met een 35% sticker en gooi die dan meteen in de diepvries. Ik let er natuurlijk op dat ik niet alleen A-merken koop, maar ook eigen merk of euroshopper.
Per week ben ik nu zo'n  € 65,- kwijt. Maar ik denk dat het wel goedkoper kan, zonder dat we honger moeten lijden.
Morgen ga ik de ALDI weer eens een bezoekje brengen. Kijken of ik onder de € 60,- kan komen.
Met mijn ouders heb ik vaak over consuminderen. Mijn ouders zijn ongeveer 8 jaar geleden gescheiden, na een lang huwelijk ( 32 jaar ). We hadden het financieel altijd goed. Een eigen zaak, nooit sparen voor aankopen, maar kochten vaak wat we nodig hadden. Zij hoefden niet te letten op de kleintjes. Dat is nu voor beiden wel anders. Mijn moeder moet het echt wel met minder doen. Mijn vader iets minder, maar ook hij heeft de waarde van het geld leren kennen. In plaats van verwend worden met financiële middelen, worden we nu "verwend" met echte aandacht. En dat is heel veel waard. Mijn vader is veranderd in een attente man. Mijn moeder in een zelfstandige vrouw. Consuminderen is niet erg. het is ook wel bevredigend dat je eerst "spaart" voordat je je geld uitgeeft. Genieten van je aankopen in plaats van alles maar heel normaal vinden.
Ik hoop dat we kleine man ook zo kunnen opvoeden. Dat hij kan genieten van de dingen om hem heen, hoe klein ze ook zijn.

Dankjewel voor de reakties op mijn vorige blog. We hebben de Sint kado's al binnen en gaan er een gezellige avond van maken, met een paar mooie kadootjes.

1 opmerking:

  1. Wij hebben een budget van 75 euro per week, voor 3 personen, 1 kat en 1 konijn.
    Hier zitten ook de schoonmaakmiddelen en persoonlijke verzorging bij in.

    GRoeten Herma

    BeantwoordenVerwijderen