zaterdag 20 november 2010

slow living

slow living

Hebben jullie dat nou ook? Dat je een paar dagen vrij bent en meent vanalles te moeten gaan doen? Dat je eigenlijk gewoon een lekker boek wilt lezen, maar daar niet de tijd voor kunt nemen?
Dat je baalt van al die zenders op de tv, waar je maar doorheen zit te zappen, omdat je meent dat je anders iets mist?

Vandaag zend de KRO oude uitzendingen uit, in het kader van hun 85 jarig bestaan. Uitzendingen waar nog geen vaart in zit. Met maar 2 camerastanden en grapjes waar we nu niet meer om kunnen lachen.
De tijd waarin ik nog maar klein was en op zaterdag fris gewassen, met een bakje chips voor de tv zat. Paulus de Boskabouter en jaren later Stuif es In, en de Willem Ruis show. Daar heb ik mooie herinneringen aan.
En nu? 24 uur per dag is er vanalles te zien. De kinderen worden overspoeld met snelle beelden, prikkels en niet altijd even pedagogisch verantwoorde kinderfilmpjes.
Ik hoop dat we kleine man ook die fijne herinneringen kunnen geven. Ook op zaterdag lekker gewassen op de bank. Wat we dan gaan kijken? Ik weet het niet, maar van mij mag die goede oude TV-tijd terug komen.




1 opmerking:

  1. Herkenbaar! Ook ik kan maar niet stil blijven zitten met een boek. Telkens spring ik overeind om dat ik 'even' iets wil doen. Ik word soms moe van mezelf.

    BeantwoordenVerwijderen