zaterdag 15 januari 2011

Nieuw gerechtje

Vorige week kwam vriendin langs met een pannetje heeeerlijke nasi. Op Creoolse wijze. Grote man vond het ook erg lekker, alleen kleine man is een echt Hollandertje. Die mot geen rijst. Erpel is alles wat hij wil.
Omdat ik het recept zelf vandaag wilde maken, ben ik naar de stad gereden voor speciale soja-saus. Het moest van een speciaal merk zijn. Heel de toko afgezocht, advies ingewonnen van het winkelpersoneel, maar helaas niets gevonden.
Dan maar gewoon naar de plaatselijke groenteboer, na eerst gegoogled te hebben wat ik nu precies nodig had, en daar andere sojasaus gevonden.

Hier is het recept. Het is echt lekker:
rijst koken
kleine bakje gerookte spekjes uitbakken
klein bakje hamblokjes mee bakken
twee eieren rul bakken
bosui klein snijden
garnalen een beetje meebakken
als de rijst klaar is alles in een grote wok bakken en de zoute sojasaus erbij doen.
je hoeft dus nergens zout op te doen. Daar zorgen de spekjes en de sojasaus wel voor.
Eventueel op smaak brengen met wat sambal.

Met kleine man en grote man zijn we naar een huis gewandeld wat te koop staat. Niet ver van ons huis vandaan. We zitten zo in dubio om ons huis te verkopen en iets groter te gaan wonen. Maar groter wonen is ook veel meer kosten. We zitten nu relatief zo goedkoop te wonen, en dat voelt ook wel fijn. Misschien is een serre eraan zetten nog niet zo'n gekke optie. Maar daar zullen nog heel nachten over geslapen moeten worden.

2 opmerkingen:

  1. mmmm die ga ik ook proberen. Mag ik je linken op mijn blog?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo! Wat een leuk blog heb je (ik kwam hier via Lieke's blog), ik ga je volgen!

    BeantwoordenVerwijderen