zaterdag 8 januari 2011

principe kwestie

Omdat kleine man nu in een peuterbedje ligt en niet meer in zijn ledikantje, moet de deur van zijn slaapkamer nu wel dicht. Maar om toch wat ventilatie te krijgen op het kamertje, had grote man bedacht om het bovenlichtje boven zijn deur te vervangen door hardboard met gaatjes. Maar zo'n plankje kost rond de € 30.
Een gewoon hardboardplaat koste € 3,50. Maar dan moest hij wel de gaten er zelf in boren. Weet je wel hoeveel gaten dat zijn??? 2900 gaten!!!! Daar is hij dus al de hele middag mee bezig. Tja, je wilt consuminderen of je wilt het niet.

Ondertussen had ik pannenkoeken gebakken voor kleine man en mij. Er zat pannenkoekenmix in grote man zijn Kerstpakket. Grote man ging aan de mosselen. Ineens stond een vriendin aan de deur met een bak Creoolse nasi. En die was me toch lekker. Ze doet er vlees in, kleine garnaaltjes, lente-ui en ik denk speciale kruiden. Het recept krijg ik nog van haar. Daarna ben ik met een pannetje mosselen naar haar toe gegaan. We hadden weer een goede ruil.

Kleine man was vandaag vervelend. Ons ontzettend aan het uitdagen. Nou ja, eigenlijk mij, want grote man was nog steeds aan het boren in de garage. Leuk, een peuterpuber. Ik kan er eigenlijk wel om lachen, maar doe dat niet waar hij bij staat natuurlijk. Mijn Gordon-methode werkte niet. De ik-boodschap kwam duidelijk niet aan bij hem. Dan toch maar tot 3 tellen ( fout fout, ik weet het ) en anders in de hoek. Ook dat doet hem niets. Soms gaat hij er zelf al staan omdat hij ergens geen zin in heeft. De hoek gebruiken we eigenlijk niet veel, anders heeft het ook geen waarde. Maar over het algemeen luisterd kleine man best goed. Maar hij moest even de grenzen weer verkennen. Hij zal ook wel last hebben van het saaie, regenachtige weer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten