woensdag 26 januari 2011

weekmenu en kringloop

Sinds een paar weken werken we met een weekmenu. Het geeft ons rust om niet na te hoeven denken wat we die avond eens zullen gaan eten. Maar ook het inkopen gaat een stuk eenvoudiger als je al weet wat je die week gaat eten.
De regel bij ons thuis is dat wie het eerste thuis komt, begint met koken. Op maandag, dinsdag en vrijdag is dat mijn vriend, dus hij is de pineut. Nu hoeft hij alleen maar even op het bord te kijken wat we die dag gaan eten.
Ons weekmenu ziet er deze week als volgt uit:

Woensdag: bami zoals mijn vader hem altijd maakt. Met veel groente en lekkere kroepoek ( die van de euroshopper van de AH, want die vinden wij het lekkerst. )

Donderdag: groente, aardappelen en vlees

Vrijdag: pompoensoep met brood ( dan ben ik pas om 19.00 thuis van mijn werk ).

Zaterdag: iets lekkers, want ik ben dan jarig

Zondag: pannenkoeken bakken

Maandag: Wortelstamp

Dinsdag: spinazie uit de diepvries met aardappelen en Valess.

Het weggooien gaat ook de goede kant op. Afgelopen zaterdag is het er niet van gekomen, want nadat we kleine man naar mijn moeder hebben gebracht, zijn we met zijn tweeën naar Eindhoven gegaan om te winkelen. Grote man kocht twee broeken bij de We in de uitverkoop. En voor kleine man hebben we nog schoenen kunnen kopen in de uitverkoop. Scheelde meer dan de helft met de normale prijs. Ik vind het wel belangrijk dat kleine man goede schoenen aan heeft, maar wil niet elke keer de hoofdprijs betalen.

Wat is er nu al weg?
* kinderkleding
* kleding van mij en grote man
* speelgoed waar kleine man niets meer mee doet
* mijn kolfapparaat staat op marktplaats. het is een Medela Swing met allerlei toebehoren. Liefhebbers mogen hem voor € 50,- hebben.
* nu nog mijn Quinny buzz3 kinderwagen met buggy op marktplaats.
* het rode wipstoeltje mag op marktplaats
* dekbedden die we niet meer gebruiken
* een 1-persoonsmatras
* lampen
* kleine prullaria

Het begin is gemaakt.

2 opmerkingen:

  1. lekker als er al zoveel weg is. Ik ehb gisteren ook vier dozen met kinderkleding uitgezocht. Heerlijk!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb ook een weekmenu. Dat geeft erg veel rust vind ik.

    BeantwoordenVerwijderen