maandag 21 november 2011

Die lieve goede Sint

Ook de Sint is in Villa Kakelbont ( zo heet ons huis, want we hebben een Pippi met een piemeltje in huis, zegt hij zelf) aangekomen. De schoen is al een keer gezet, en zwarte Piet deed er een Thomas treintje in. Niet helemaal de juiste, want "eigenlijk houdt hij niet zo van Mavis, maar kleine Pippi wilde liever Henry". En eigenlijk wil kleine man zijn schoen ook niet zetten, want dat doet zo'n pijn aan zijn voeten. Ik ben nog steeds bezig uit te leggen dat wat er in zijn schoen zit, we er natuurlijk weer uithalen voordat we de schoenen aantrekken. Het begrip "schoenzetten" is nog een beetje te abstract.
Ook krijgen we overal mooie kleurplaten die kleine man in kan kleuren en dan bij bijv. de B.oerenbond of de A.lbert Heijn in kunnen leveren. Maar kleine man heeft daar zijn eigen ideeën over. Hij wil niet kleuren, maar knippen. Dus wordt elke kleurplaat in minuscule kleine stukjes geknipt, en vervolgens opgezogen of in de papierbak gegooid. Nu ben ik als moeder best trots dat hij al zo goed kan knippen, maar ik had zo'n ideaalplaatje in mijn hoofd van een leuk Sinterklaashuis, vol met zelfgeknutseld spul.
De intocht was ook iets anders dan we gepland hadden. Meneer had helemaal geen zin om in de rij te staan voor die goede man. Ik gaf hem geen ongelijk.
Maargoed, nu gaan we a.s. woensdag naar een poppenkastvoorstelling over Sinterklaas. Gespeeld door mijn schoonzus, in een theater. Ben benieuwd of we het tot het einde volhouden.

2 opmerkingen:

  1. Grappig hoe kinderen dingen dan letterlijk nemen! Je zoontje weet goed wat hij wil, als ik dat zo lees.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. haha.... menneke heeft zo z'n eigen ideetjes! En die poppenkastvoorstelling zal heus wel meevallen! veel pret nog met jouw kleine kerel! ;-)))

    BeantwoordenVerwijderen