woensdag 20 maart 2013

Judoles, clutch en sneeuw

Vandaag had ons manneke zijn eerste judoles. Althans, dat was de bedoeling. Maar voor de deur viel hij over het stoepje, zijn broek werd nat en meneer had het toen al wel gezien. We zijn wel blijven kijken, maar meedoen, ho maar.
Toch gaan we volgende week weer. Ik denk namelijk dat het heel goed voor hem is. Ons manneke is een echt denkertje. Denkt over heel veel dingen diep na. Over geboren worden, de dood, de aarde, de zon, dinosaurussen en of je als je dood bent de dino's weer kunt zien. De hersentjes staan niet stil. Bovendien kan hij wel wat zelfvertrouwen en doorzettingsvermogen krijgen. Dat waren voor ons de redenen om te beginnen met speeljudo. Op een speelse manier de eerste beginselen van het judo leren. Bij ons in de stad zit een hele goede judoschool waar ik alle vertrouwen in heb.
Het was grappig om te zien dat de kinderen best wel grapjes mochten maken, maar wel moesten luisteren naar de leraar. Respect tonen voor degene die voor je zit.
Volgende week hebben we poging nummer 2.

Vandaag ook begonnen met de elisanna clutch. Maar ik denk dat ik te dik stof heb gebruikt. Morgen ga ik verder. Wordt vervolgd.

En ja, ik ga niet zeuren over het weer. Ik doe het niet! Echt niet!
Maar kom op zeg, nu nog sneeuw!!!!

6 opmerkingen:

  1. O wat leuk. Ik ben jaren judo juf geweest op woensdag, in Brabant en gaf stoei- en tuimelles. Er geeft nu ook een meneer les. Dat is wel héél toevallig. Ben je op mijn judo school geweest? Waar ben je geweest?
    Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik was bij van der Pol in Helmond. De eigenaar zelf ( Eddie ) gaf er les.

      Verwijderen
  2. Ben benieuwd naar jouw versie van de Elisanna clutch! Laat je 'm hier zien als je hem af hebt? En natuurlijk ben ik dan ook benieuwd waar je de stof hebt gekocht ;)

    Enne..ik hoor graag over de workshop die jouw vriendin heeft gevolgd, dat lijkt me erg leuk om te gaan doen! Wat aardig dat je dat voor mij wilt navragen :) .
    Groetjes en alvast bedankt voor de moeite!
    Janina (mail: elkedagzaterdag@hotmail.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oef dat was dus wel even een flinke binnenkomer van zoon....
    Ben benieuwd wat hij ervan zal gaan vinden.
    Ik zal ook niet over het weer zeuren....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O, dat klinkt als een gevoelig jongetje, zeer herkenbaar. Ben benieuwd of hij judo leuk vindt. Was bij ons niet zo, uiteindelijk toch meer lol bij een teamsport waarbij hij gewoon lekker bewegen kan en zijn eigen ding kan doen, maar elk kind is anders natuurlijk. Goed kijken wat bij hem past.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is hij wel ja. Ik herken mezelf wel in hem. Ook een denkertje in plaats van doenertje. Daarom denk ik dat het goed is dat hij wat meer met zijn lijfje bezig is en minder met zijn hoofd. We zullen zien wat het gaat worden.

      Verwijderen