zaterdag 15 juni 2013

100% suikervrij in 30 dagen

Van de week kocht ik dit boek. Het lijkt me een enorme uitdaging om zo veel mogelijk suikervrij te eten. In deze welvaartsstaat lijkt het me haast onmogelijk om zonder suiker te eten. Het zit zo verweven in ons eetcultuur. En in de produkten die we kopen.

Ik ben nog niet begonnen in het boek. Heb even de recepten bekeken en zie dat de boterham met kaas ( lekker ) echt vervangen moet gaan worden door andere produkten. Hoe ga ik dat doen als er op mijn werk wel gewoon brood gegeten wordt met de kinderen? Moet ik apart gaan koken voor mezelf? Want vriendlief krijg ik denk ik niet zo gek om mee te doen met deze sugarchallenge.

En ook kleine man vindt een snoepje niet vies. We proberen het zo veel mogelijk te beperken. Maar als het aan hem ligt snoept hij de hele dag. Thuis heb ik daar goed zicht op en krijgt hij na school een klein snoepje en voor de rest is er altijd voldoende fruit in huis. Maar bij mijn vriendin krijgen de kinderen de hele dag door snoep en koek. Daar heb ik natuurlijk geen zicht op.

Zo gauw ik aan het boek begin zal ik jullie op de hoogte houden wat de sugarchallenge met me doet. Word ik er energieker van, misschien wel slanker. Ik weet het niet.
Wordt vervolgd.

6 opmerkingen:

  1. ben benieuwd! las vandaag in het volkskrant magazine ook weer een heel artikel over suiker en suikervrij eten, interessant! veel succes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Maak jij het jezelf niet nodeloos ingewikkeld?:)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is vaak met die dingen dat het praktisch niet goed uitvoerbaar is als je op je werk of thuis ook nog met anderen te maken hebt die niet mee willen doen... Ik minder wel met suiker in die zin dat ik geen suiker los extra neem of probeer (!) snoep te laten staan, maar verder doe ik maar "gewoon".

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ben benieuwd! Ik denk er ook al een tijd over na en bekijk de ingredienten beter als ik de boodschappen doe, maar.. Lastig hoor! Naar mijn gevoel zit er overal suiker of koolhydraten in. Heel veel succes gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zit zomaar toevallig even op dit blog en heb misschien een goede tip: er is een boekje met voorbeelden van koolhydraad arm eten "grip op koolhydraten" Heel helder beschreven en best bruikbare tips. Verder is er ook een koolhydraad-arm kookboek te koop. Deze gerechten zijn lekker en ook goed te combineren met de rest van het gezin (gewoon brood, aardappels, pasta ofzo erbij maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat goed van je om je daar in te verdiepen!
    Heel veel succes ermee.

    BeantwoordenVerwijderen