woensdag 9 oktober 2013

Ons weekmenu

Het is echt makkelijk, zo'n weekmenu. Geen gedoe met boodschappen, geen gedoe met "wat zullen we nu weer eens gaan eten vanavond " en een klein manneke die best met smaak eet.
Voor herhaling vatbaar, dus hier weer ons weekmenu:

Woensdag: erwtensoep met rookworst. Keuze van ons manneke. De rookworst is voor hem cruciaal. Ik weet niet eens of hij de soep wel lust. We zullen zien.
Donderdag: chili con carne.
Vrijdag: hachee met aardappelpuree en spruitjes. Past wel bij het herfstweer.
Zaterdag: gaan we eten bij dit pannenkoekenhuis. Mijn moeder trakteert ons vanwege haar verjaardag.
Zondag: kerriekip met bloemkool en rijst.
Maandag: aardappelen, groente en vlees of vis. Net wat we nog in huis hebben liggen.
Dinsdag: soep met brood.

Werken jullie met een weekmenu? 

4 opmerkingen:

  1. Ik sta er nog steeds verbaasd van wat jullie ventje eet.... Hier drie lastpakjes. Jongste eet vlees, oudste eet pasta, dochter eet ehm, pudding. En er ist niets wat ze alledrie lusten.

    Geen weekmenu. We doen wel inkopen eens per week en bedenken van te voren een paar maaltijden, maar kunnen daar ook van af wijken of gewoon een boterham nemen. Dat lust wel iedereen. (Hé, dus toch! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kook ook wel erg lekker :-)
      We mogen echt niet klagen hoor. De tijd van het niet willen eten hebben we ook gehad. Alle opvoedboekjes ten spijt, als hij niet at, ook geen toetje of iets anders. Heeft geholpen tot nu toe.
      Ach ja, ik at vroeger ook niet veel, maar lust nu bijna alles.

      Verwijderen
  2. Veel plezier in het pannenkoekenhuis, knap dat je zoon erwtensoep lust

    Julia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik maak sinds een paar weken ook een weekmenu, het geeft rust voor mij (geen boodschappen tussendoor). Ik vind het nog wel lastig om op de sportdagen (ma en wo) van m'n zoon een voedzame maaltijd te bedenken, ook al omdat we dan om 17.15 de deur uit moeten. Meestal nasi of pasta wat ik dan al 's middags klaar maak en woensdag zelfgemaakte (ministrone)soep met brood. Gisteren hutspot, vanavond broccoli. Ik lees dus graag met je mee voor nieuwe ideeën.

    BeantwoordenVerwijderen