zaterdag 7 december 2013

Dag Sinterklaasje

Zo, dat hebben we ook weer gehad. Niet dat we een vervelende Sinterklaas hebben gehad hoor. Helemaal niet. Het was juist reuzegezellig. Maar je merkt toch dat er wat meer gestuiter is.

Op pakjesavond begonnen we al vroeg met gourmetten. Kleine man at twee kleine pannenkoekjes en was er toen wel klaar mee. Wij nog niet, dus zijn geduld werd op de proef gesteld.

Omdat grote man niet mag sjouwen vanwege de hernia, stonden alle kado's nog op zolder. Ik moest werken en zou kleine man meteen na het werk ophalen van school. Inmiddels had grote man een mooi gedicht geschreven dat kleine man zo goed kan speuren en dat door de wind alle kado's weg zouden waaien.

Er werd op de deur gebonsd en aangebeld en er stak een brief door de brievenbus. Er stond in dat kleine man de voetstappen moest volgen en dat er ergens in huis kado's verstopt lagen. Dat koppie zeg. De spanning was er vanaf te lezen.

Eenmaal alles beneden begon hij enthousiast met uitpakken. Bij alles riep hij "dat was precies wat ik wilde hebben".  Maar toen pakte hij een doosje Kapla uit. " Maar daar heb ik toch niets aan" was zijn eerste reaktie. Daar sta je dan, met je pedagogisch verantwoord speelgoed.
Toen ik hem even later liet zien wat je allemaal met Kapla kan doen werd hij enthousiast. En nu bouwt hij dat het een lieve lust is. Ik denk dat doosje nummer 2 eraan komt.

Vandaag zijn we alles om aan het toveren voor de Kerst en vieren we eind december ook nog zijn 5e verjaardag. De feestmaand is in volle gang.

4 opmerkingen:

  1. Drukke maand zo. Maar wel leuk. Als kind het aankan natuurlijk. Ik hoor ook wel verhalen over kindjes die net meer slapen enzo.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier ook 2 verjaardagen deze maand :) En ook ik geniet na van de sint nu:)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het ook best fijn dat Sinterklaas weer is afgelopen.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen