zondag 1 december 2013

Zomaar wat.....

Ik heb al even niet meer geblogd, het kwam er gewoon niet van. Ik las wel mee en af en toe reageerde ik ook wel.
Het is niet dat we stil zaten, integendeel. De afgelopen weken stonden in het teken van de hernia-operatie van vriendlief. Die ligt nu te revalideren op de bank. Hij begint het behoorlijk zat te worden, het niet veel kunnen doen en maar alleen maar liggen en lopen.
Natuurlijk vierde kleine man en ik Sinterklaas. Donderdag is het pakjesavond, maar de afgelopen week hebben we, zonder vriend, Sinterklaas bij mijn vader gevierd. Daar kreeg hij LEGO, waar hij helemaal gek van is.


Ook keken we naar de intocht in mijn geboortedorpje. Leuk om allemaal bekenden te zien. Vroeger kleine meisjes en jongens, nu de meeste mama of papa.
En we gingen met zijn tweeën naar de bioscoop:
De hele bioscoop zowat voor ons tweetjes. Sinterklaas en de pepernotenchaos. Zwaar gesponsord door K.oopmans. Dat is dan wel jammer :-)

Ook ben ik me in aan het lezen in UP  ( unconditional Parenting ). Ik heb me aangesloten bij het forum van Kroost waarin mensen met elkaar in discussie kunnen gaan of elkaar tips kunnen geven in het opvoeden middels UP. Best interessant om eens na te gaan hoe je manier van opvoeden is. Ben je daar tevreden over, of denk je dat het ook anders kan.
Ik moet zeggen dat vriendlief en ik daarin een klein beetje verschillen. Ik denk dat onze achtergrond daar ook wel een rol in speelt. Hij is toch meer opgevoed van "papa beslist ". Iets waar hij zeker niet achter staat. Maar om daarin je eigen koers te gaan varen is soms best lastig. Het levert leuke gespreksstof op.
De boeken die ik daarvoor lees zijn:









Genoeg stof tot nadenken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten