dinsdag 1 april 2014

Een gesprekje op school.....

Ik had vandaag een gesprek op school. Niet zomaar een 10 minutengesprek, nee, een heus gesprek met de juf. Stom misschien, maar ik was best wel zenuwachtig daarvoor. Het voelde alsof ik op het matje moest komen. Ik wist ook helemaal niet welke kant het gesprek op zou gaan.
Allerlei rampscenario's gingen in mijn hoofd aan de haal. Zou het zijn omdat hij al best veel met lezen en schrijven bezig is, zou het zijn dat er veel op hem gemopperd wordt?

Nou, zo spannend was het uiteindelijk niet. Ons manneke is een heel open en enthousiast manneke. Af en toe misschien Te open en enthousiast. Een hele mooie eigenschap. Met vreemde mensen heeft hij de meest mooie gesprekken. Hij stapt er gewoon op af en doet zijn verhaal. Zo ook in de klas. Maar daardoor vergeet hij regelmatig dat er afspraken zijn over op je beurt wachten. Zijn redenering: " mijn stembanden zien niet dat ik nog niet aan de beurt ben".

Ook verteld hij regelmatig aan de juf dat hij haar zo lief vindt.

Als hij een werkje af heeft dan wil hij dat aan iedereen laten zien. Maar de regel is dat je aan je tafel blijft zitten. Best moeilijk als je enthousiast bent.

En de interactie met een ander kind verloopt niet zo soepel. Ons manneke probeert op allerlei manieren leuk te doen om de ander aan het lachen te krijgen. We proberen hem nu wel te leren dat hij gewoon zichzelf moet zijn. Want het is gewoon een heel lief manneke.

Kortom, ik was best tevreden met het gesprek. En ons manneke.........laat hem lekker spontaan blijven en laten ze dat niet van hem afpakken.

3 opmerkingen:

  1. aj ja zo'n juffen gesprek, daar zou ik ook zenuwachtig voor zijn hoor. Mooie eigenschappen heeft je zoontje hoor, laat ze dat idd niet afpakken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ah ja, spontaan en extravert, gewaardeerde eigenschappen meestal, maar niet altijd dus.... Je hebt een lekker ventje, wees er trots op!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat het zo'n positief gesprek was! Ik kan me je zenuwen goed voorstellen.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen