zaterdag 5 april 2014

Temple Grandin (Trailer)



Afgelopen week ging ik met mijn schoonzus naar een indrukwekkende film. Afgelopen week was het de week van het autisme. Ik vond het indrukwekkend omdat in mijn omgeving enkele mensen gediagnosticeerd zijn. Het is soms moeilijk om je in te leven in hun leefwereld.
Voorafgaand aan de film kregen we een inleiding door een kinder/jeugdpsychiater die vertelde dat de wereld waarin we nu leven soms te snel en te overprikkeld is voor sommige mensen, met name voor autisten. Dat denk ik ook wel. Kinderen krijgen behoorlijk wat prikkels te verwerken. Denk aan de indoorspeeltuinen, pretparken, WII's , N.intendo's enz.
Af en toe gewoon heerlijk naar het bos gaan, of gewoon thuis, samen, is ook zo belangrijk. De film heeft me wel aan het denken gezet.

1 opmerking:

  1. Wat goed! Ons ventje (12 jaar) heeft ook autisme....
    De wereld is inderdaad veel te snel en te druk, zo ervaar ik het zelf ook wel vaak eer-
    lijk gezegd ;-). Groetjes van Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen